Passa al contingut principal

Les dificultats en la lectura

Sabies que...

El 80% de les dificultats de l'aprenentatge ho són de lectura i poden explicar fins a un 60% del fracàs escolar? Així mateix, les dades més recents mostren que a les aules del nostre país hi ha un 25% d'alumnes amb un nivell lector molt per sota de l'esperat.


Les dificultats específiques per a l’aprenentatge de la lectura també reben el nom de dislèxia. És l’alteració (o trastorn) neurobiològic més comú que afecta el neurodesenvolupament de les habilitats de descodificació (lectura de la paraula escrita) i codificació (escriptura), i perjudica el desenvolupament de l’alfabetització tant en nens com en adults (Shaywitz, 2003).

L’Associació Internacional de la Dislèxia i l’Institut Nacional per a la Salut Infantil i el Desenvolupament Humà (EUA) descriu la dislèxia com una discapacitat específica de l’aprenentatge, d’origen neurològic, que es caracteritza per les dificultats en el reconeixement precís i/o fluïd de les paraules, i el baix nivell en lletrejar i ortografiar (spelling).

Aquestes dificultats provenen, en gran mesura, del dèficit que experimenten els dislèctics en interpretar el component fonològic del llenguatge oral. No obstant això, cal destacar que aquestes persones són molt bones en altres capacitats cognitives.

Alguns països (Austràlia, Gran Bretanya, Irlanda) també inclouen altres factors cognitius i lingüístics, a més de la consciència fonològica, com les dificultats en la denominació automatitzada ràpida (velocitat d’accés al lèxic), la velocitat de processament, la memòria de treball i les habilitats d’automatització.

Malgrat les diferències en les definicions, aquest trastorn es descriu de forma unànime com una alteració del llenguatge (i no com una alteració visual o auditiva).

Seguirem amb més informació. Què us ha semblat??

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Què és el Mètode Glifing?

Es tracta d'un mètode desenvolupat per especialistes amb el qual entrenem, de manera sistemàtica i lúdica, a través de l'ordinador o tablet, les habilitats lectores dels nens i nenes, a partir de 4 anys, amb dificultats o no de lectura. La durada de l’entrenament varia en cada cas, però en la majoria dels casos es poden observar millores significatives en 4 mesos!!! Com ho fem? Avaluem, en pocs minuts, la velocitat, precisió i comprensió lectora. Obtenim un informe detallat de tots els aspectes avaluats i, després, comencem a entrenar. 🅶🅻🅸🅵🅴🆂🆃🅸🆄 Aprofita la promoció d'Alta reduïda (descompte del 40%) i primera avaluació gratuïta, i comença a entrenar la lectura amb el Mètode GLIFING!  Demana informació ▶ educatreus@gmail.com

Benvinguts!

Amb aquesta entrada vull donar-te la benvinguda al Blog del centre. Aquí hi podràs trobar informació referent a les dificultats del llenguatge, la parla i la lectoescriptura, així com el treball de les emocions. Espero que la informació que s'hi vagi compartint et sigui molt útil! I si vols estar al dia de tot, subscriu-te al Blog. Rebràs les novetats, informació rellevant i ofertes dels serveis que ofereixo. Laura.